Πηγαίνοντας από το “Είμαι στα social media” στο “Έχω μια social media στρατηγική”

Social Media StrategyΚαι βάλατε την εταιρία σας στο Facebook & στο Twitter! Άντε και στο Google+ που είναι και καινούργιο. Και μετά προσπαθήσατε να έχετε όσο περισσότερα likes γίνεται, όσους περισσότερους followers γίνεται κτλ. Τα γνωστά μέσα αξιολόγησης όμως, όπως ο αριθμός των followers, των likes, engagement level κτλ. μπορεί να μην είναι χρήσιμα στην περίπτωσή σας, εκτός αν συνδέονται άμεσα με τους στόχους σας.

Στην προσπάθειά σας να αξιολογήσετε τις Social Media ενέργειές σας, η επιλογή των κατάλληλων μέτρων μπορεί να είναι αρκετά δύσκολη. Σκεφτείτε το διαφορετικά. Μία εταιρία που έχει σαν στόχο να γίνει περισσότερο γνωστή σχετικά με κάτι και μία εταιρία που θέλει να αυξήσει το πελατολόγιό της, έχουν τελείως διαφορετικούς στόχους – παρόλο που σχεδόν σίγουρα θα χρησιμοποιήσουν τις ίδιες κοινωνικές πλατφόρμες (Facebook , Twitter κλπ) για να τους πετύχουν.

Δεν υπάρχει το ένα μέτρο ταιριάζει σε όλες τις μετρήσεις – οι λίστες αυτές μπορεί να είναι δελεαστικές αλλά παραπλανητικές. Κάθε εταιρία πρέπει να επιλέγει τα μεγέθη αξιολόγησης που εναρμονίζονται με τους στόχους της.

Ξεκινώντας
Πρώτο βήμα κάθε εταιρίας είναι να καταλάβει τι θέλει πραγματικά να κάνει, πώς και γιατί. Προτείνω να ακολουθήσετε την παρακάτω διαδικασία σχεδιασμού που θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε περισσότερο στρατηγικό χαρακτήρα, χωρίς να σας κουράσει. Μόλις λίγα bullet points για κάθε βήμα είναι αρκετά για να ξεκινήσετε.

1. Στόχος

Το πρώτο σας βήμα είναι να καθορίσετε τον βασικό σας στόχο (π.χ. χτίσιμο αναγνωρισιμότητας) και ένα μετρήσιμο αντικείμενο (π.χ. Ένα % αύξηση στον αριθμό των αναφορών σχετικά με κάποιο θέμα Χ).

2. Στρατηγική

Στη συνέχεια, αποφασίστε με ποιον τρόπο θέλετε να πετύχετε το στόχο σας (π.χ. Ασκούμε επιρροή σε Facebook & Twitter users ώστε να μιλήσουν για το θέμα Χ).

3. Εργαλεία & Τακτικές

Μόλις έχετε τη στρατηγική σας, είναι η ώρα να χαράξετε ένα σχέδιο δράσης για την υλοποίησή της (π.χ. Ακολουθούμε Twitter users που έχουν επιρροή (influencers) και μιλάμε μαζί τους, ομοίως για το Facebook, δημοσιεύουμε ειδήσεις που σχετίζονται με το θέμα Χ και στοχεύουμε συγκεκριμένες κοινότητες όταν αυτό είναι δυνατόν) .

Αξιολογώντας
Εφόσον έχετε χαράξει με σαφήνεια τους στόχους σας, τη στρατηγική, τα εργαλεία και τις τακτικές σας, η επιλογή των κατάλληλων μέτρων αξιολόγησης γίνεται πολύ πιο εύκολη. Ρωτήστε τον εαυτό σας “Πώς θα είμαι σε θέση να πω αν είμαι επιτυχής;”. Στο παράδειγμα που χρησιμοποιήθηκε παραπάνω, ο στόχος θα έχει επιτευχθεί εάν περισσότεροι άνθρωποι αρχίσουν να μιλάνε για το Χ θέμα στο Twitter και στο Facebook.

Στη συνέχεια, σκεφτείτε πώς μπορείτε να μετρήσετε καλύτερα με δεδομένο τα εργαλεία που έχετε στη διάθεσή σας. Στο παραπάνω παράδειγμα θα μπορούσαμε να μετρήσουμε τον αριθμό των posts στο Facebook και στο Twitter από τις κοινότητες που έχουμε στοχεύσει και να συγκρίνουμε με το σημείο εκκίνησης (πριν από την εφαρμογή της στρατηγικής).

Αυτή η διαδικασία απαιτεί χρόνο, ωστόσο, αν η εταιρία του παραδείγματος δεν είχε κάνει τα παραπάνω βήματα και αντί αυτού είχε επιλέξει να μετρήσει το συνολικό αριθμό των likes της σελίδας στο Facebook ή τους followers στο Twitter, δεν θα είχε καμία ιδέα για το πόσο καλά τα είχε πάει στην πραγματικότητα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *