Πώς μπορούν τα Social Media να βοηθήσουν την Ελλάδα της κρίσης?

Ζούμε σε μία χώρα που αναπτύσσεται στη σκιά ενός χρέους της τάξεως του 160% του ΑΕΠ ενώ δέχεται απανωτά χτυπήματα σε όλους τους τομείς και ειδικά στη γεωργία και τον τουρισμό, τη βαριά μας βιομηχανία. Αδιαμφισβήτητα υπάρχει ανάγκη για αλλαγή, όχι μέσα από φορολογία και λοιπά μέτρα από την Τρόικα και το IMF αλλά ριζική αλλαγή «from the bottom up».

Το πρόβλημα της Ελλάδας βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό στην πολύ αργή υιοθέτηση της τεχνολογίας. Σκεφτείτε ότι πριν την κρίση μόνο το 15% του ελληνικού πληθυσμού χρησιμοποιούσε email! Ακόμα και σήμερα, ενώ η διείσδυση στο internet έχει παρουσιάσει αύξηση, το επίπεδο χρήσης δε συγκρίνεται καν με αυτό των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών. Και παρά το γεγονός ότι ένα μεγάλο ποσοστό  των Ελλήνων είναι στο Facebook, τα social media σαν δύναμη, είναι υποανάπτυκτα και αναξιοποίητα.

Μέχρι η Ελλάδα να καταλάβει πραγματικά τι μπορεί να καταφέρει μέσα από το Twitter, το Facebook & το Google Plus, μέχρι να συνειδητοποιήσουμε πως η τεχνολογία μας έχει δώσει πλέον τη δυνατότητα να ενισχύουμε την ατομικότητα και να την κάνουμε συλλογικότητα που μπορεί όντως να προκαλέσει την αλλαγή, μέχρι τότε απλά θα ζούμε στην Ελλάδα με τα προβλήματα που όλοι ξέρουμε, με ένα παραδοσιακό προβληματικό τρόπο διακυβέρνησης  και μια οικονομία με μέλλον αμφίβολο.

“Greece lacks real support or networks for business – the current system seems to inhibit business start-ups and therefore job and wealth creation. One example of this anti-business culture is the obligatory payment of around €200 per month that has to be paid to the government, by anyone starting a business regardless of its profitability. As one of my colleagues on the UK delegation, Joanna Montgomery, Founder of Little Riot said: “There is absolutely no way I would still have my company had I been subject to a similar system.” Thank you @tsigos

 

Ελπιδοφόρα Μηνύματα

Η καμπάνια “UP Greek Tourism” ξεκίνησε σήμερα 23 Μαρτίου, με μια τεράστια υπαίθρια διαφημιστική πινακίδα να προβάλλει τον ελληνικό τουρισμό στο κέντρο της Νέας Υόρκης, στην Times Square. Καρδιά του “UP Greek Tourism” είναι τρεις Έλληνες, ο Γιώργος Κλειβοκιώτης (@YorgosKlivo), ο Στάθης Χαϊκάλης @haikalis), και ο Ονίκ Παλαντζιάν (@onic2000), ενώ το project το έχουν μανατζάρει Έλληνες από όλο τον κόσμο εθελοντικά. Για την συγκέντρωση των απαιτούμενων 20.000 δολαρίων έχουν συνεισφέρει πάνω από 300 άτομα ενώ η καμπάνια προωθήθηκε κυρίως μέσα από το Facebook και το Twitter.

Greece Brings Crowdfunded, Face-Filled Billboard to Times Square
@mashable

Το νέο κίνημα που έχει σώσει πολλούς Έλληνες καταναλωτές, το «Χωρίς Μεσάζοντες», είναι πλέον ένα κοινωνικό δίκτυο που φέρνει σε απευθείας επικοινωνία τον παραγωγό και τον καταναλωτή (http://www.xoris.gr/). Άρχισε να λειτουργεί λίγες μέρες πριν έχει περίπου 1000 μέλη, με 150 παραγωγούς να διαθέτουν σε αυτό τα προϊόντα τους. Οπωροκηπευτικά, λάδι, τυριά, γλυκά του κουταλιού και άλλα πολλά διατίθενται πια απευθείας στους καταναλωτές σε χαμηλότερες τιμές. Παράλληλα παρόμοια σελίδα άνοιξε πρόσφατα και στο Facebook και απαριθμεί 400 οπαδούς μέχρι σήμερα.

Οι Έλληνες της Ολλανδίας δημιούργησαν το Support Greece που φωνάζει για υποστήριξη στη χώρα μας. Πρόκειται για ένα νέο Facebook group που μέχρι τώρα μετρά 5,000 μέλη και ελπίζουμε όλοι να είναι η αρχή ενός παγκόσμιου οργανισμού που θα στηρίζει καθημερινά και με πράξεις όλους τους Έλληνες, οι οποίοι τώρα έχουν περισσότερη ανάγκη από ποτέ.

Η Έκθεση κρασιού Οινόραμα 2012 έκανε πολύ ωραία παρουσίαση στο Facebook και το Twitter #smwine #oenorama. 12.000 άτομα, επαγγελματίες και φίλοι του κρασιού αλλά και δημοσιογράφοι, από Ελλάδα και εξωτερικό, επισκέφτηκαν την έκθεση, τα social media πρακτικά της οποίας έχουν συγκεντρωθεί εδώ  http://sfy.co/hyf.  Συγχαρητήρια σε όλη την προσπάθεια! @DrinkGreekWine @oenorama @effie_laz @vivian_e

Μια διαφορετική Ελλάδα έχει ξεκινήσει να παρουσιάζει και η Εμπορική Τράπεζα στα πλαίσια του “This is Greece“ (@thisisgreecegr). Μέρος της προσπάθειας αυτής είναι ένα blog που θα αποτελέσει πλατφόρμα συζήτησης για την επιχειρηματικότητα.

Realizing the power of social media, the blog was developed to enable the users to upload texts, pictures and videos and share them with other users,” said CEO of the Bank Alain Strub.

Ας προσπαθήσουμε να ακολουθήσουμε τα παραπάνω παραδείγματα και οι λίγες προσπάθειες να γίνουν συντονισμένη πλειοψηφία. Για τους Έλληνες, από τους Έλληνες.. πάμε λοιπόν!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *