Ηγεσία και Social Media

Ηγεσία και Social Media

Δε θα ξεχάσω τα λόγια του Eric Olson κατά τη διάρκεια ενός σεμιναρίου με τίτλο «Team-building and Leadership in the 21st century»:

“It’s interesting that Facebook didn’t exist 10 years ago and it’s now how nations communicate with each other [..]. Facebook can help people understand how other people see the world differently” ανέφερε ο Olson προσεγγίζοντας έτσι το θέμα της ταχύτατης ανάπτυξης των social media στα παγκόσμια δρώμενα.

Για να περάσει το μήνυμα, στο συνέδριο FOSE στην Ουάσιγκτον DC, ο Olson μοιράστηκε με τους συμμετέχοντες ένα παράδειγμα – όχι τόσο σχετικό με την τεχνολογία. Όπως και οι περισσότεροι Αμερικανοί, έτσι και ο Olson, μεγάλωσε κοιτάζοντας δισδιάστατους παγκόσμιους χάρτες με τις Ηνωμένες Πολιτείες στην κορυφή του κέντρου, τη Σοβιετική Ένωση διασπασμένη κάτω από τη μέση, το δυτικό μισό στο δεξιό άκρο του χάρτη και το ανατολικό μισό στα αριστερά. Κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής του σταδιοδρομίας εργάστηκε για έναν επόπτη από τη Σοβιετική Ένωση. Στο γραφείο του, ο παγκόσμιος χάρτης είχε τη Σοβιετική Ένωση στο κέντρο και τις Ηνωμένες Πολιτείες χωρισμένες. “It just struck me, this guy doesn’t see the world the same way I do” είπε.

Ο ναύαρχος είναι ο πρώην διοικητής της αμερικανικής Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων και συνταξιούχος Four-star Navy SEAL, έχοντας πάνω από 38 χρόνια θητείας στην κυβέρνηση.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να γίνουμε καλύτεροι ηγέτες;

Ό,τι μπορούμε να κάνουμε για να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι. Ίσως ήμαστε περισσότερο τυχεροί σήμερα, γιατί μπορούμε να «σπουδάσουμε» μέσα από πολλές πηγές όλα τα παραδείγματα ηγεσίας και να βρούμε τη δική μας συνιστώσα ανάμεσα στις ξεχωριστές προσωπικότητες ηγετών. Πώς; Πληκτρολογώ στο Twitter το hashtag #leadership:

«If your #leadership is based on “power” or “authority” you are doing the world great harm. ~ JDZS»

«#Leadership is sacrificing your desire for the good of the team. #TEAMGoLC».

Και έπονται πολλά περισσότερα tweets. Μία σχετική αναζήτηση στο Facebook ή στο LinkedIn θα φέρει στα αποτελέσματα γκρουπ με την ίδια θεματολογία. Η πληροφορία είναι παντού: The Βig Data Era. Σήμερα, κάθε λεπτό που περνάει δημιουργούνται 600 καινούρια websites, ανεβαίνουν πάνω από 100 χιλιάδες tweets στο Twitter ενώ γίνονται 35.000 likes στα Facebook business pages. Οι ικανότητες του ηγέτη έχουν εξελιχθεί σύμφωνα με τη σημερινή πραγματικότητα που δεν προϋποθέτει καν φυσική υπόσταση για την ύπαρξη ομάδας ενώ τα θέματα που καλείται να γνωρίζει είναι πολύπλευρα και ταχύτατα εξελισσόμενα.

Ο ηγέτης δε γεννιέται, γίνεται

Κατά τη διάρκεια ενός webinar ο κ. Olson ανέπτυξε πέντε βασικές αρχές ηγεσίας: Γνώση, Λήψη Αποφάσεων, Επικοινωνία, Κινητοποίηση, και Όραμα-Πάθος-Ενέργεια. Κάθε μία από αυτές μπορεί να είναι προϊόν έμπνευσης, να αναπτυχθεί και να καλλιεργηθεί. Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η ηγετική ικανότητα δεν είναι απλά ένα εγγενές χαρακτηριστικό, αλλά αποτέλεσμα μάθησης.

Ο Warren Bennis, διακεκριμένος καθηγητής της Διοίκησης Επιχειρήσεων και Πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής του Κέντρου για τη Δημόσια Ηγεσία στο Kennedy του Πανεπιστημίου Harvard School, πιστεύει ότι είναι επικίνδυνο να υποστηρίζουμε ότι οι ηγέτες γεννιούνται.

Αυτό το θέμα πυροδότησε τη συζήτηση στο Leadership Development | The LinkageNetwork LinkedIn group από όπου παραθέτω και το παρακάτω απόσπασμα: «Αποφεύγω σκόπιμα τη φράση [ένας ηγέτης] «γεννιέται» και αντ ‘αυτού χρησιμοποιώ τον όρο “χαρακτήρα”. Χτίζεις τον “πυρήνα” της ηγεσίας συνήθως όταν είσαι νέος και τον βελτιώνεις μεγαλώνοντας. Για παράδειγμα, δεν ενδιαφέρονται όλοι ειλικρινά για τους ανθρώπους τους, αλλά αυτοί που ενδιαφέρονται κάνουν τη διαφορά και ως εκ τούτου είναι και μεγάλοι ηγέτες.» Nick Papadoglou, Corporate Product Marketing Manager στην Hellas Online

Εμπιστοσύνη

Όπως γράφει το Forbes στο άρθρο “You Can’t Be a Great Leader Without Trust. Here’s How You Build It”, ανάμεσα σε όλα τα χαρακτηριστικά των μεγαλύτερων ηγετών, ένα στέκεται πάνω από τα υπόλοιπα: Η εμπιστοσύνη. Αλλά η εμπιστοσύνη δεν έρχεται πακέτο με τον τίτλο και την πινακίδα στην πόρτα του γραφείου. Η εμπιστοσύνη κερδίζεται, και αυτό απαιτεί χρόνο.

Η Crystal Williams, Executive Director του Δικηγορικού Συλλόγου Αμερικανικής Μετανάστευσης (AILA), η οποία ονομάστηκε επίσης ένα από τα 50 καλύτερα μέρη εργασίας από το περιοδικό Washingtonian το 2012, σημείωσε ότι με την ενθάρρυνση των εργαζομένων του AILA να συμμετέχουν στα Social Media και να συνδεθούν με τα μέλη του συλλόγου στο Facebook, στο LinkedIn, και στο Twitter κατάφερε όχι μόνο να επικοινωνήσει το μήνυμα του AILA, αλλά και να βοηθήσει τους υπαλλήλους του συλλόγου να συνδεθούν με τα μέλη του σε ένα ανθρώπινο επίπεδο.

Και ο Paul Spiegelman, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Beryl Health, έρχεται να προσθέσει οτι μια εταιρία με σαφή στόχο και αξίες, θα διαπιστώσει ότι οι υπάλληλοί της αλληλοσυνδέονται για ένα απώτερο σκοπό, αυξάνοντας την παραγωγικότητα. Εταιρίες οι οποίες είναι περισσότερο συντηρητικές σε ανάλογα θέματα έχουν πολύ δρόμο να διανύσουν, όπως αναφέρει ο Paul, ο οποίος, τέλος, τονίζει ότι οι αλλαγές είναι αναπόφευκτες (Pharma Market Journal, also credits for the image).

Οι ηγέτες πρέπει να παρέχουν μια σαφή κατεύθυνση, πρέπει να μπορούν να υιοθετήσουν την αλλαγή, να ενισχύουν τον πειραματισμό – ακόμη και την αποτυχία – να είναι διαφανείς και να μοιράζονται πληροφορίες ελεύθερα. Το ρολόι χτυπάει αντίστροφα για τις οργανώσεις που βασίζονται στις διαδικασίες και τον έλεγχο. Αυτό που γίνεται όλο και περισσότερο εμφανές είναι οτι οι επιτυχείς επιχειρήσεις είναι και οι πιο ανθρώπινες.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>