Πώς να ξεκινήσετε το εταιρικό σας blog χρησιμοποιώντας το Gnostix

Πώς να ξεκινήσετε το εταιρικό σας blog χρησιμοποιώντας το Gnostix

Σύμφωνα με έρευνα της HubSpot (2011) οι εταιρίες που διατηρούν blog, έχουν να παρουσιάσουν πολύ μεγαλύτερα οφέλη και σαφώς καλύτερα sales & μάρκετινγκ νούμερα από αυτές που δεν έχουν – προσελκύοντας 55% περισσότερους επισκέπτες στο website τους.

ΓΙΑΤΙ
Ποιοί είναι οι λόγοι για τους οποίους χρειάζεστε ένα εταιρικό blog;

  1. Για να δώσετε ένα δημόσιο πρόσωπο στην εταιρία / προϊόν σας (γνωστό και ως company humanization) και με αυτό τον τρόπο να γίνετε πιο προσιτοί στους πελάτες σας.
  2. Για να καθιερώσετε τη θέση και την επιρροή σας μέσα στην αγορά. Αναλύοντας θέματα και μιλώντας για ειδήσεις της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείστε, για τα εταιρικά σας νέα, αλλά και ό,τι μπορεί να ενδιαφέρει τους δυνητικούς σας πελάτες, σύντομα θα δείτε επισκέπτες να έρχονται στο blog για να πάρουν χρήσιμες & έγκυρες πληροφορίες.
  3. Για να παρέχετε φρέσκο περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας. Δημοσιεύοντας κάτι στο blog σας περίπου δύο φορές την εβδομάδα διατηρείτε αμείωτο το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή των επισκεπτών αλλά και των μηχανών αναζήτησης που δίνουν παραπάνω βαρύτητα στις σελίδες που ανανεώνονται συχνά. Η ιδανική συχνότητα δημοσιεύσεων είναι μεταξύ μία φορά την ημέρα και μία φορά την εβδομάδα ανάλογα με την εταιρία και την αγορά.
  4. Για να ανεβείτε ψηλά στις μηχανές αναζήτησης και να αυξήσετε την επισκεψιμότητά σας.

ΠΩΣ
Ποια είναι τα βήματα για να ξεκινήσετε ένα εταιρικό blog?

1. Ανάλυση Ανταγωνισμού.
Δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να δείτε τί κάνει ο άλλος, μια και το πιο πιθανό είναι οι ανταγωνιστές σας να έχουν ήδη ένα εταιρικό blog. Το πλεονέκτημά σας είναι οτι με αυτόν τον τρόπο, έχετε ήδη ένα case που μπορείτε να μελετήσετε και να δείτε τί δουλεύει και τί όχι. Χρησιμοποιώντας την Business Intelligence πλατφόρμα του Gnostix, θα δείτε τα blog posts εκείνα που το εργαλείο αναδεικνύει σαν trending topics. Θα γνωρίζετε τη συχνότητα ανάρτησης νέων posts, ποιός τα γράφει, ποιά sharing systems (e.g HootSuite) χρησιμοποιούνται. Μέσα από το Gnostix θα καταλάβετε ποιές από τις πρακτικές του ανταγωνισμού δουλεύουν καλύτερα και θα πατήσετε πάνω σε αυτές για να κτίσετε τη δική σας, ακόμα καλύτερη στρατηγική.

2. Θεματολογία και Περιεχόμενο.
Με ένα γρήγορο βλέμμα στον ανταγωνισμό έχετε ένα καλό πρώτο feeling για το πώς πρέπει να κινηθείτε και ποιές πρακτικές είναι αυτές που αποδίδουν. Το επόμενο βήμα είναι να δημιουργήσετε τη θεματολογία σας – ή αλλιώς το editorial calendar. Πρώτα πρέπει να σκεφτείτε τί θέλετε να πετύχετε και μετά να σκεφτείτε το κοινό σας.  Ποιός είναι ο στόχος σας; Θέλετε να βρίσκεστε ψηλά στις μηχανές αναζήτησης για κάποιες συγκεκριμένες φράσεις-κλειδιά; Σας ενδιαφέρει το engagement; Στοχεύετε να δημιουργήσετε περιεχόμενο το οποίο να οδηγεί τους αναγνώστες σας σε αγορά κάποιου προϊόντος / υπηρεσίας μέσα από μία ανάρτηση; Μήπως θα θέλατε να γίνετε ο προορισμός (go-to hub) για μία συγκεκριμένη θεματολογία που ενδιαφέρει τους ιδανικούς σας πελάτες;

Μόλις απαντήσετε στα παραπάνω στην ουσία θα έχετε καθορίσει και τους στόχους σας και θα γνωρίζετε πλέον το είδος του περιεχομένου που σας ενδιαφέρει να αναρτήσετε. Μπορείτε πλέον να παράγετε συγκεκριμένες ιδέες για θέματα. Ένας από τους καλύτερους τρόπους να το κάνετε αυτό είναι χρησιμοποιώντας τα Gnostix Trends. Παρακολουθώντας την online κοινότητα γύρω από τη θεματολογία που έχετε καταλήξει οτι σας ενδιαφέρει, έχετε στην ουσία έτοιμα και επεξεργασμένα τα δεδομένα μίας έρευνας που με λίγη ώρα ενασχόλησης μπορείτε να εκμεταλλευτείτε, να βγάλετε συμπεράσματα και να φτιάξετε το δικό σας – expert opinion piece.

Τα αποτελέσματα που συλλέγει το Gnostix, φιλτραρισμένα και επεξεργασμένα, θα σας δώσουν μία καλή ιδέα για νέες λέξεις-κλειδιά που μπορείτε να στοχεύσετε. Έτσι σίγουρα θα μεγαλώσει η αρχική βάση ιδεών σας και παράλληλα θα δείτε αναλυτικά τις αντίστοιχες φράσεις γύρω από τις οποίες κάνει branding ο ανταγωνισμός και οι υπόλοιπες εταιρίες του κλάδου. Το Gnostix αυτή τη στιγμή παρακολουθεί πάνω από 60.000 ενεργά ελληνικά blogs, ενώ χρησιμοποιώντας το My Blog List μπορείτε να παρακολουθείσετε εξολοκλήρου συγκεκριμένα blogs και να κτίσετε το δικό σας blogger network δουλεύοντας τη δημοσιότητά σας ανάμεσα στα ήδη καθιερωμένα ονόματα της blogοσφαιρας. Δημιουργώντας μία commenting στρατηγική και κάνοντας αναφορές σε άλλα posts μέσα στα δικά σας, αργά ή γρήγορα θα ξεκινήσει ο διάλογος και τέτοιου είδους σχέσεις πάντα καταλήγουν σε μεγάλη δημοσιότητα, συνεντεύξεις κτλ.Με το Gnostix μπορείτε να δράττεστε της κάθε ευκαιρίας όταν κάποιος αναφέρεται σε ή ρωτάει κάτι για το οποίο έχετε ήδη γράψει στο blog σας. Έτσι μπορείτε εύκολα να δώσετε την απάντησή σας / το σχόλιό σας με link στο blog post που έχετε γράψει δημιουργώντας έτσι επισκεψιμότητα, δημοσιότητα αλλά και ένα “link” πίσω στο site σας που αυξάνει το page rank της σελίδας και ωφελεί το SEO.

3. Τεστ Τεστ Τεστ.
Αυτά που αποφασίζουμε σήμερα δε σημαίνει πως θα ισχύουν για πάντα. Ειδικά στο περιβάλλον του διαδικτύου και τις τεχνολογίας οι αλλαγές έρχονται πολύ γρήγορα και η γρήγορη προσαρμογή είναι αυτή που μπορεί να κάνει τη διαφορά. Το Gnostix έχει προβλέψει σχετικά παρέχοντας το URL Shortner με το οποίο μπορείτε να γνωρίζετε ποια θέματα είναι αυτά που δέχονται το μεγαλύτερο ενδιαφέρον κάθε στιγμή (τα περισσότερα clicks) και μάλιστα από ποιο network έτσι ώστε να διαμορφώνετε πλέον περιεχόμενο στρατηγικά και να ξέρετε ποια είναι η καλύτερη ώρα / ημέρα για να το αναρτήσετε.

4. Καθορίζοντας τη Συχνότητα των Αναρτήσεων.
Η συχνότητα είναι πολύ σημαντική στο blogging όπως και στα Newsletter campaigns. Δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία αν η περίοδος που μεσολαβεί ανάμεσα στις αναρτήσεις είναι μεγάλη αρκεί να είναι σταθερή. Τέτοιου είδους τακτικές στοχεύουν στο loyalty. Καλό θα είναι να γίνει μία ρεαλιστική αναγνωριστική προσπάθεια των resources που διαθέτει η εταιρία για το blog και έτσι να αποφασιστεί στρατηγικά κάθε πότε μπορεί να παραχθεί ένα ποιοτικό blog post. Δεν είναι ανάγκη όλα τα posts να είναι το ίδιο, ή να είναι όλα εξαιρετικά εκτενή άρθρα που προέρχονται από μεγάλη έρευνα. Η ποικιλία είναι μία χαρά, αρκεί να διέπεται από ποιότητα. Αναλύοντας τον ανταγωνισμό αλλά και τα αποτελέσματα του URL Shortner γνωρίζετε ποιο περιεχόμενο είναι πιο αποτελεσματικό τι ώρα για κάθε network.

5. Ξεκινώντας ένα Ημερολόγιο Σύνταξης.
Αφού έχετε προσδιορίσει πόσο θέλετε να δημοσιεύετε, ξεκινήστε ένα ημερολόγιο συντακτικής στο οποίο όλοι οι εμπλεκόμενοι στο blog σας (συγγραφείς, εκδότες, η ομάδα μάρκετινγκ, κλπ.) μπορούν να έχουν πρόσβαση. Αν οι συγγραφείς είναι όλοι in-house, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ημερολόγιο του Outlook. Αν δεν είναι, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Calendar. Βασικά, αυτό που θέλετε είναι στην ουσία κάτι που να σας επιτρέπει να προσθέσετε προθεσμίες, ημερομηνίες δημοσίευσης, θεματολογία και ποιος είναι υπεύθυνος για ποια δημοσίευση έτσι ώστε όλοι να μπορούν να παραμένουν ενήμεροι.

6. Δημιουργώντας Εκδοτικές Οδηγίες.
Τώρα σκεφτείτε πώς θέλετε το περιεχόμενο του blog σας να είναι διαμορφωμένο. Ποιους κανόνες θέλετε να ακουλουθούν οι αναρτήσεις; Τι ύφος / τόνο / χαρακτήρα έχει το blog και σε ποιο κοινό απευθύνεται; Πόσο «μεγάλη» θα μπορεί να είναι μία ανάρτηση; Σκεφτείτε ακόμα και τη μορφοποίηση. Εικόνες / επικεφαλίδες και υποκεφαλίδες, ποιες προτάσεις θα έχουν έντονα γράμματα ανά παράγραφο, κλπ.); Οι φωτογραφίες από πού θα προέρχονται; Εδώ μπορείτε να εμπλέξετε και το δημιουργικό σας τμήμα, ή να θέσετε κανόνες χρήσης εικόνων από το internet που δεν είναι copyrighted, και να αναφέρετε πάντα την αρχική πηγή. Συγκεντρώστε τις απαντήσεις στα παραπάνω αλλά και σε άλλους κανόνες σε ένα έγγραφο και ονομάστε το εκδοτικές οδηγίες. Αυτό λογικά θα διατηρήσει μία μορφή συνέπειας στη φωνή και στη θεματολογία του blog.

6. Επιλέγοντας τους Συγγραφείς.
Πολλές εταιρίες αρχίζουν κοιτάζοντας τη δική τους ομάδα για συγγραφείς. Τι γίνεται όμως αν θέλετε να παράγετε περισσότερο περιεχόμενο από ό, τι οι εταιρικοί σας πόροι σας επιτρέπουν; Σε αυτή την περίπτωση, έχετε δύο επιλογές.

Κατ ‘αρχάς, μπορείτε να προσκαλέσετε άλλους συγγραφείς ως guest bloggers. Αυτός είναι ένας τρόπος για να αποκτήσετε δωρεάν περιεχόμενο για το blog σας, αλλά το πρόβλημα εδώ είναι ότι οι guest bloggers θα περιμένουν να μπορούν να προωθήσουν τους ίδιοι μέσω του blog σας, συνήθως με μια σύνδεση με τη δική τους ιστοσελίδα. Δεύτερον, μπορείτε να προσλάβετε ανεξάρτητους συγγραφείς και bloggers. Όταν προσλαμβάνουν συγγραφείς, έχετε την επιλογή του ghost-writing, (συγγραφή περιεχομένου για εσάς οπου μπορείτε να βάλετε το δικό σας όνομα ως συγγραφέας) ή την επιλογή συγγραφής κειμένου με το όνομά των συγγραφέων. Για να αποφασίσετε τι από τα δύο θα ήταν καλύτερο, ρωτήστε τον εαυτό σας αν θέλετε να αναδείξετε το όνομά σας σαν αυθεντία στο χώρο ή αν θέλετε να εξελίξετε το blog σας σε ένα κομβικό σημείο εμπειρογνωμόνων συγγραφέων.

Είτε επιλέξετε μία in-house ομάδα, guest bloggers, ή ανεξάρτητους συγγραφείς, βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που παράγουν είναι πολύτιμο και μοναδικό. Εάν χρησιμοποιείτε guest bloggers, μη διστάσετε να απορρίψετε κάποιο άρθρο, επειδή δεν πληρεί τις προδιαγραφές σας. Εάν χρησιμοποιείτε ανεξάρτητους συγγραφείς, να περιμένετε οτι θα πληρώσετε ακριβότερα για το καλό περιεχόμενο. Στην ουσία, θα πάρετε αυτό για το οποίο έχετε πληρώσει.Επίσης, φυλαχτείτε από τη δημοσίευση διπλού περιεχομένου (duplicate content) κάνοντας μια αναζήτηση στο Google για μια τυχαία φράση που περιλαμβάνει το κάθε post. Μερικοί guest spammers (όχι bloggers, αλλά spammers) θα υποβάλουν το περιεχόμενο που έχουν δημοσιεύσει στο δικό τους blog πολλές φορές για σε άλλους καταλόγους.

7. Ένα βήμα πριν τη Δημοσίευση.
Τέλος διαμορφώστε μία λίστα με τα τελευταία πράγματα που πρέπει να ελεγχθούν πριν τη δημοσίευση. Αυτή η λίστα ελέγχου θα πρέπει να εξασφαλίζει ότι το κείμενο είναι γραμματικά σωστό, ότι δεν έχει ορθογραφικά λάθη, ακολουθεί συγκεκριμένες οδηγίες μορφοποίησης, έχει βελτιστοποιηθεί για SEO με λέξεις-κλειδιά με βάση τους τίτλους και τις meta-περιγραφές, και οτι υπάρχει ένα σχέδιο για την προώθησή του μέσω των social media. Αν κάνετε αυτό το τελευταίο τσεκ με κάθε post, θα εξασφαλίσετε την ύπαρξη ποιοτικού περιεχομένου, βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης και προωθημένο με επιτυχία μέσω των κατάλληλων δικτύων.

Credits to www.hubspot.com, www.massrc.com and luissangiovanni.wordpress.com for the images! Thank you! And thanks to windmillnetworking.com and for their post on How to create a blog content strategy that gave me a lot of inspiration and content bits in order to write this post.

2 Comments

  1. TPagakis

    Απλό, ευκολοκατανόητο, πρακτικό. Πόρτα-πόρτα, που λένε, θέλει για να βοηθήσετε πολλούςπου δεν ξέρουν (ακόμη!). Ωραίο.

  2. Despoina

    Ευχαριστούμε πολύ Τάσο! Apologies για το late acceptance! Πολύ χαίρομαι που βρήκες το post χρήσιμο.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>