Όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε για το Search Engine Optimization (SEO) το 2013

Όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε για το Search Engine Optimization (SEO) το 2013

To 2013 η αγορά του SEO μετράει ήδη 15 χρόνια ζωής ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσεται ραγδαία. Η έρευνα Forrester U.S. Interactive Marketing Forecast 2011 to 2016 προβλέπει χαρακτηριστικά την άνοδο της αγοράς του SEO στα $2.2 δισεκατομμύρια.

Παρά την ηλικία της, η αγορά αυτή δεν αναπτύσσεται μόνο αλλά αλλάζει και δραματικά με την πάροδο του χρόνου. Φαντάζομαι σίγουρα θα θυμάστε τα Panda, Penguin, Page Layout και EMD updates. Τα updates αυτά ενθάρρυναν τη δημιουργία καλύτερου και “purpose-driven” περιεχομένου, την αποφυγή ανορθόδοξων τεχνικών “black hat”, και τη δημιουργία φιλικού περιβάλλοντος προς τον χρήστη, στοχεύοντας στην πιο ευχάριστη συνολική του εμπειρία. Με αυτό τον τρόπο μπήκαν πιο μπροστά τα “ποιοτικά κριτήρια” (μεγαλύτεροι αριθμοί επισκεπτών που επιστρέφουν στο site, χαμηλότερα bounce rates κτλ) από τα ποσοτικά, και το SEΟ πήρε μία καινούργια διάσταση.

Οι αλγοριθμικές αλλαγές της Google έχουν διαδεχθεί η μία την άλλη και έχουν κυριολεκτικά γκρεμίσει από την κορυφή εταιρίες που απολάμβαναν για πολύ καιρό τα οφέλη υψηλών κατατάξεων. Αυτές είναι οι εταιρίες που είχαν βρει τρόπο να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία πίσω από τη λογική της βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης προς όφελός τους, και συνεπώς όταν η τεχνολογία παραμετροποιήθηκε, απέτυχαν στην προσπάθεια να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Η λογική είναι πάντα η ίδια – στα πρώτα αποτελέσματα πρέπει να βγαίνει αυτό που είναι πιο σχετικό με την αναζήτηση και που έχει πιο έγκυρη και χρήσιμη πληροφορία. Αυτό συμφέρει και τους χρήστες αλλά και τις μηχανές αναζήτησης (win – win).

Ο Αλγόριθμος Google και οι αλλαγές

Ο αλγόριθμος της Google αλλάζει περίπου 500 φορές το χρόνο. Οι περισσότερες αλλαγές από αυτές βέβαια είναι πάρα πολύ μικρές έως ασήμαντες. Κάθε μερικούς μήνες όμως γίνεται και μία μεγάλη αλγοριθμική αλλαγή η οποία επηρεάζει σημαντικά τις κατατάξεις στις μηχανές αναζήτησης.

Για έναν marketer, το να γνωρίζει τις ημερομηνίες αυτές είναι πολύ σημαντικό, ιδιαίτερα όταν μπαίνει στη διαδικασία να εξετάσει την ιστορική πορεία κατάταξής του στις μηχανές αναζήτησης. Για το λόγο αυτό, το ημερολόγιο των αλγοριθμικών αλλαγών που έχει φτιάξει η MOZ http://moz.com/google-algorithm-change  είναι ένας πολύ χρήσιμος οδηγός!

Η τελευταία λογαριθμική αλλαγή έγινε στις 22 Μαίου: Penguin 2.0

[Γράφει ο Matt Cutts στο blog του] We started rolling out the next generation of the Penguin webspam algorithm this afternoon (May 22, 2013), and the rollout is now complete. About 2.3% of English-US queries are affected to the degree that a regular user might notice. The change has also finished rolling out for other languages world-wide. The scope of Penguin varies by language, e.g. languages with more webspam will see more impact.

Αυτή είναι η τέταρτη Penguin αλλαγή που έχει κάνει η Google, αλλά επειδή αναφέρεται σε αλλαγή του αλγορίθμου και όχι απλά σε ένα data refresh, εσωτερικά την αναφέρουν ως Penguin 2.0. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τί πρέπει να περιμένουμε από την αλλαγή, αναλύονται σε αυτό το βίντεο “see the video that we recently released” Matt.SEO Image from krishawebblog

Τα στοιχεία του SEO

Το SEO μπορεί να σπάσει στα παρακάτω στοιχεία και το κάθε ένα από τα παρακάτω στοιχεία έχει τη σημασία του για να πετύχουμε καλύτερα SEO αποτελέσματα.

  • Επισκεψιμότητα (Traffic) – Στις σελίδες μας, από τις λέξεις-κλειδιά

  • Σύνδεσμοι (Links) – Domain- και backlink-based

  • Κατάταξη (Rank) – Για λέξεις-κλειδιά με πολλές αναζητήσεις, branded vs. non-branded

  • On-page – tags τίτλων, H1 tags, alt tags, anchor text

  • Social – Signals, Likes, +1’s

  • Περιεχόμενο (Content) – Πυκνότητα λέξεων-κλειδιών, copy, επικεφαλίδες, αναλογία text-to content και άλλα

Έχοντας σαν οδηγό τα παραπάνω, πρέπει οπωσδήποτε να αποφευχθούν ορισμένες πρακτικές που μπορεί να αποδειχθούν επικίνδυνες.

  • Συστήματα συνδέσμων (Link Schemes) και τεχνικές Black Hat

  • Δίκτυα Back-Linking και Guest Posting

  • Χαμηλή ποιότητα περιεχομένου και sites γεμάτα διαφημίσεις

Και τώρα τί πρέπει να κάνουμε..

Η νέα εποχή του link building εστιάζει στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα

Αν είσαι αποφασισμένος να πετύχεις στο SEO τότε το καλύτερο που έχεις να κάνεις με το χρόνο σου είναι να δημιουργήσεις ποιοτικό – εξαιρετικό περιεχόμενο και μετά να το δημοσιεύσεις σε έγκυρα εκδοτικά site.

Τα τέσσερα στοιχεία των συνδέσμων (links) είναι  ποσότητα, ποιότητα, ποικιλία και ταχύτητα. Σήμερα, δεν έχει σημασία πόσες χιλιάδες links έχει ο ανταγωνιστής σου – μπορείς να τον ξεπεράσεις αν έχεις καλύτερη ποιότητα και αναπτύσσεσαι οργανικά με το χρόνο. Έτσι και η ταχύτητα είναι πολύ μικρότερη σήμερα. Αργά και σταθερά είναι το μυστικό και αυτό που θα σε βγάλει νικητή του παιχνιδιού. Προτίμησε την ποιότητα και μην επενδύσεις στην ταχύτητα. Αν απλά έχεις πολύ καλό περιεχόμενο, μπορείς να πετύχεις καλές κατατάξεις πιο γρήγορα από τους περισσότερους που ξοδεύουν χρήματα αγοράζοντας links καθημερινά.

Ο Neil Patel,  ιδρυτής των KISSMetrics και QuickSprout και expert στο SEO link building, ειδικά μετά από το Penguin, συζητάει σε μία συνέντευξή του πάνω στα “Link building best practices”, για μία πολύ σημαντική post–penguin αλλαγή που αφορά στο anchor text.

Βασικά αυτό που πρέπει να κάνουμε πλέον, είναι να διασφαλίσουμε την ποικιλομορφία του κειμένου “anchor text” των συνδέσμων. Οι διαδικασία βελτιστοποίησης του anchor text άλλαξε εντελώς μετά το Penguin update.

Διαφοροποίησε το anchor text; μη χρησιμοποιήσεις πάνω από 10-20% exact-match.

Σαφέστατα πριν από το Penguin, πλούσια σε λέξεις κλειδιά, και ίδια (συνεπή) anchor texts είχαν μεγάλη αξία – γι’ αυτό και η πρακτική βελτιστοποίησής τους διαδόθηκε και τόσο πολύ. Σήμερα, αυτό που χρειάζεται να προσέχουμε είναι η ποσότητα των ολόιδιων (exact-match) anchor texts που χρησιμοποιούμε.

Δεν είναι οτι δεν έχει καμία αξία σήμερα η πρακτική αυτή. Έχει ακόμα κάποια αξία και είναι χρήσιμο να τη χρησιμοποιούμε σε ένα μικρό βαθμό. Αλλά μέχρι εκεί που να φαίνεται φυσιολογικό και όχι στημένο. Πιστεύω πως ένα ποσοστό 20% exact-match είναι ένα ασφαλές νούμερο. Παλιότερα, θα στοχεύαμε σε ένα 40% αλλά σήμερα ένα τέτοιο νούμερο θα ενεργοποιήσει τον penguin.

Κοιτώντας μπροστά

Είμαι σίγουρη πως γνωρίζετε την τάση “όλα θα μεταφερθούν στο mobile”. Και όταν μιλάμε για SEO στο κινητό τότε ανοίγεται ένας καινούργιος κόσμος που πρέπει να εξετάσουμε και να αναλύσουμε. Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων που ανταποκρίνονται (Responsive web design) είναι το νέο θέμα συζήτησης, όχι επειδή είναι μια εντυπωσιακή μέθοδος που έχει τον ίδιο HTML κώδικα, ενώ μεταβάλλεται ο σχεδιασμός, αλλά διότι καθιστά εύκολο στο χρήστη, στο cache του browser, στους user-agents και στους crawlers να παρακολουθήσουν την ιστοσελίδα. Αφού το περιεχόμενο είναι το ίδιο, δεν είναι πιο λογικό να έχουμε μόνο μία σελίδα τόσο για desktop όσο και για mobile; Η βελτιστοποίηση με στόχο την τοπική ιδιαιτερότητα στη χρήση των κινητών (local SEO), η διαισθητική και έξυπνη στόχευση λέξεων-κλειδιών, η παρακολούθηση των mobile analytics, και η δέσμευση για καλή χρηστικότητα, είναι τα βασικά στοιχεία του αποτελεσματικού mobile SEO.

Πώς να βελτιστοποιήσεις ένα Responsive Website για Mobile SEO

Όταν οι άνθρωποι βρίσκονται σε κίνηση, το μέσο που ικανοποιεί τις ανάγκες τους είναι το smartphone ή το tablet. Σε αυτή την περίπτωση είναι που πρέπει να σκεφτούμε πιο τοπικά “local”. Χαρακτηριστικά, πρόσφατες έρευνες  δείχνουν οτι η συχνότητα αναζήτησης εστιατορίων στα κινητά είναι πολύ κοντά με αυτή που γίνεται στα desktops!

Πρέπει να διασφαλίσουμε οτι είμαστε εγγεγραμμένοι στις μηχανές αναζήτησης τις οποίες χρησιμοποιούν περισσότερο οι χρήστες των κινητών. Αυτές είναι κυρίως το Google Places και το Yelp.

Τα περισσότερα αποτελέσματα αναζήτησης στα κινητά είναι επηρεασμένα από γεωγραφικούς παράγοντες. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να κάνουμε διαμόρφωση του site μας για να “συναντά” local SEO pointers. Αυτό επιτρέπει στη Google να αναγνωρίσει τον ιστότοπο ως κατάλληλο αποτέλεσμα για να εμφανιστεί στις τοπικές αναζητήσεις.

Μια ακόμα έξυπνη κίνηση, είναι να ξεκινήσουμε να βελτιστοποιούμε τις σελίδες μας για πιο μικρές λέξεις-κλειδιά. Σκεφτείτε τον εαυτό σας όταν εισάγετε λέξεις αναζήτησης στο κινητό. Δεν θα θέλατε να γράψετε όλη τη φράση, θα προσπαθούσατε για κάτι όσο πιο σύντομο γίνεται. Επιπλέον ένα ενδιαφέρον στατιστικό που συναντάμε είναι, ότι οι περισσότεροι χρήστες επιλέγουν πολύ εύκολα τα αποτελέσματα που προτείνει το Google όταν ξεκινάνε να εισάγουν τη λέξη της αναζήτησης. Συνεπώς μπορούμε να μελετήσουμε τα suggested keywords της Google και να βελτιστοποιήσουμε τις σελίδες μας και γι’αυτά. Εκτός από την έρευνα που κάνουμε ψάχνοντας manually, μπορούμε να κάνουμε την έρευνά μας και με το Google’s AdWords Keyword Tool.

Όπως συμβαίνει με κάθε άλλο μέσο, έτσι και με το κινητό, το να έχουμε τη βελτιστοποίηση για την εμπειρία του χρήστη πάνω από όλα, δεν μπορεί παρά να μας οδηγήσει σε καλό. Η καλύτερη συμβουλή είναι να εστιάσουμε τη mobile στρατηγική μας στο να εξυπηρετήσουμε τους χρήστες ώστε να βρίσκουν αυτό που θέλουν στο site μας εύκολα και γρήγορα. Περιττά βήματα και βαριά γραφικά δεν προτείνονται καθώς βάζουν τους χρήστες σε μια επίπονη διαδικασία. Και παρά το γεγονός οτι οι περισσότεροι mobile users έχουν 3G σύνδεση σήμερα, τα αποθέματα ενέργειας των κινητών δεν είναι τόσο δυνατά όσο των desktops ή των laptops. Τουλάχιστον όχι ακόμα. Και οι χρήστες θα προτιμήσουν ένα website που φορτώνει γρήγορα και παρουσιάζει απλά το περιεχόμενο στην μικρή οθόνη που διαθέτει.

SixBasicSocialSEOtips constantcontactSEO και Social Media

Είναι link από τα social media έχουν μεγάλη αξία, ειδικά όταν πηγαίνουν στις εσωτερικές μας σελίδες. Σύμφωνα με τον Neil Patel το μέλλον του SEO είναι κοινωνικό. Τα social links από sites όπως το Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+, YouTube, Pinterest, έχουν πολύ μεγάλη αξία, ειδικά όταν πηγαίνουν στις εσωτερικές μας σελίδες. Οι μηχανές αναζήτησης έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν social ενδείξεις για να διαμορφώσουν τις κατατάξεις τους.

”I noticed one trend if you get a lot of shares, tweets, likes in a really short period of time, like five hours, 10 hours, you’ll notice your rankings will really climb to the top and then they’ll go all the way back down, but you’ll be in a much better place than if you never got those social shares, likes or anything like that. So the more you can get the better off you are.”

Σήμερα, αντί να γράψουμε ένα blog post για ένα υπέροχο άρθρο που διαβάσαμε, απλά θα το κάνουμε tweet, το οποίο εξακολουθεί να είναι το ίδιο αποτελεσματικό. Φυσικά, ένα link από ένα website έχει περισσότερο “βάρος” από ένα tweet, αλλά είναι καλύτερο από το τίποτα, και είναι αρκετά αποτελεσματικό, σε βαθμούς δημοσιότητας – να εισπράττουμε πολλά tweets.

Έτσι λοιπόν, στα επόμενα 3 με 5 χρόνια, η Google θα δώσει πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα στα social links, γιατί όλο και λιγότεροι άνθρωποι δελεάζονται τόσο πολύ ώστε να κάνουν link από το site τους σε κάποιο περιεχόμενο που είναι όντως αξιόλογο. Αντίθετα, είναι πολύ πιο εύκολο να χρησιμοποιήσουν τα social media για να μιλήσουν γι’ αυτό. Επιπλέον, μέσα σε 3 με 5 χρόνια, οι μηχανές αναζήτησης θα αξιολογούν και τα social profiles και ποιό από αυτά έχει περισσότερο κύρος. Ο λόγος είναι οτι είναι πολύ εύκολο να κάνεις ένα εκατομμύριο twitter χρήστες να κάνουν το link σου tweet, αλλά το τελευταίο πράγμα που θέλεις να κάνεις είναι να μετράς – “Hey, you got 5,000 tweets.” Σημασία έχει και από ποιόν έγινε το tweet.

Οι μηχανές αναζήτησης βασίζονται όλο και περισσότερο στα δημοσιότητα που απολαμβάνουν οι σελίδες στα Social Media προκειμένου να διαμορφώσουν τις κατατάξεις τους. Με αυτό το δεδομένο, η δημιουργία social media στρατηγικής για διαμόρφωση ονόματος και επιρροής στον κοινωνικό ιστό, θα πρέπει να αποτελούν κομμάτια της 2013 online marketing στρατηγικής μας.

Για παράδειγμα, οι εταιρικές ομάδες SEO χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το Twitter για αποτελεσματικές SEO καμπάνιες. Κορυφαία brands όπως η Adobe και η Tiny Prints έχουν για την ακρίβεια αυξήσει της κατατάξεις τους, αυξάνοντας τα tweets των σελίδων τους.

Για να ξεκινήσουμε μία τέτοια καμπάνια, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διάφορες πηγές δεδομένων όπως για παράδειμα trending keywords στο twitter και να προωθήσουμε σχετικές σελίδες, ή να μελετήσουμε το συσχετισμό Tweets – Rank, και όπου δούμε θετική συσχέτιση να ενισχύσουμε τη δραστηριότητά μας στο Twitter.

Πώς να χρησιμοποιήσετε το Gnostix για SEO

Το καλό περιεχόμενο είναι απαραίτητο για το SEO, αλλά το καλό περιεχόμενο από μόνο του δεν είναι αρκετό για να βρεθούμε στις υψηλές θέσεις των μηχανών αναζήτησης. Το Gnostix αποτελεί την πιο τέλεια βοήθεια για το SEO ειδκά μετά το penguin update. Αυτό που κάνει το Gnostix είναι να παρέχει business intelligence στους ανθρώπους, γύρω από την αγορά δραστηριοποίησής τους. Τώρα, άσχετα είτε αυτό το BI μεταδίδεται με γραφήματα, tag clouds είτε με διαγράμματα, είναι όλο περιεχόμενο. Και είναι όλο ιδιαίτερα σχετικό και ποιοτικό περιεχόμενο από τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις και από τις πιο έγκυρες πηγές.

Ζώντας στην εποχή του περιεχομένου, κοιτώντας τη SEO πλευρά του, δεν υπάρχει καλύτερη πηγή έμπνευσης και συλλογή από πηγές περιεχομένου, για να γράψετε το δικό σας περιεχόμενο, από το Gnostix.

Δε θα σας δοθεί μόνο η γνώση του τί είναι πιο σχετικό και επίκαιρο, ποιά είναι τα θέματα συζήτησης, αλλά θα γνωρίζετε και πώς νιώθουν οι άνθρωποι όταν μιλάνε γι’αυτά και πώς εκφράζονται γύρω από αυτά. Έτσι θα σας δοθεί και η δύναμη για να γράψετε περιεχόμενο που πραγματικά θα αγγίξει το κοινό σας.

Πηγές που είναι αξιόλογες, σχετικές αλλά και παρουσιάζουν ποικιλομορφία για να πάρετε links, το Gnostix θα σας τις παρουσιάσει σε δευτερόλεπτα. Αυτές είναι που έχουν τη μεγαλύτερη βαρύτητα.

Αυτό που πάντα συνέχιζε να ισχύει με την πάροδο του χρόνου ήταν η ανάγκη για δημοσιότητα (press), η οποία πάντα βοηθάει αποδεδειγμένα και τις SEO προσπάθειες.  Με το Gnostix μπορείτε να χτίσετε το όνομά σας και να κερδίσετε δημοτικότητα για το περιεχόμενό σας προσκαλώντας σε ενεργή συμμετοχή τους βασικούς παίκτες-κλειδιά της αγοράς σας (influencers) που θα συνδεθούν μαζί σας αν το περιεχόμενό σας είναι όντως εξαίσιο. Στη συνέχεια θα είστε κομμάτι της κοινότητάς τους, απολαμβάνοντας τα οφέλη δημοτικότητας που αυτό περιέχει.

Αυτό που έχω παρατηρήσει προσωπικά είναι ότι κατά την κατάρτιση ενός άρθρου ή κάποιας μορφής περιεχομένου, που είναι εμπνευσμένη από διάφορες πηγές, αν πάτε σε αυτές τις τοποθεσίες και πείτε “ευχαριστώ για αυτό post, χρησιμοποίησα κάποιες πληροφορίες για το δικό μου post εδώ” αυτό θα κερδίσει την προσοχή των εμπλεκομένων, και πιθανότατα θα οδηγήσει σε μια καλή συζήτηση. Και αν ο blogger είναι δημοσιογράφος, είναι πολύ πιθανό να σας ζητήσει να κάνετε κάποια συνέντευξη. Έτσι έχετε επιτυχία στο SEO και απολαμβάνεται και τα οφέλη του PR ταυτόχρονα (και αντίστροφα).

Και σε αυτό σημείο, η φράση του κ. Ken McGaffin νομίζω ταιριάζει απόλυτα “The TOP 3 SEO SKILLS that PR pros should have are: keyword research, link building and blogger outreach.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>